Hej,
Jag har ett Spartan 3 Starter kit vilket har 2*512K minne, tyvärr så har ett av minnerna gått sönder.
Jag undrar ifall någon har använt ett vanligt pc-minne (DDR SDRAM) mot en FPGA/uC och ifall det är väldigt besvärligt.
Jag tänkte isåfall löda fast sladdar från minnet på en stifftlist som man sedan ansluter till dev-kitet.
Håller nämnligen på med en GPU och vill kunna dubbelbuffra, utan dubbelbuffring så kan jag bara måla upp under offscreen-tid och då hinner man inte göra så mycket.
Anväda vanligt PC DIMM DDR SDRAM mot FPGA/uC
Köp någon 3,3V SDR SDRAM modul till pc (eller ta från skrotdator) och löd loss ett chip. Dom kan klockas ner till några kHz om man vill enligt micron vilket är användbart om man vill avlusa och testa. Man slipper dessutom hantera dubbelklockning + DLL dikterad timing.
Det enda som kan ställa till det vid låg klockhastighet är att varje "row" måste updateras var 64 ms.
Undrar var man kan "gama" 3,3V async sram annars
Det enda som kan ställa till det vid låg klockhastighet är att varje "row" måste updateras var 64 ms.
Undrar var man kan "gama" 3,3V async sram annars
