En gång för länge sedan fanns det två bröder som hade varsin ljudanläggning... Den ena lät bra och den andra lät underbart, suck!
Nåja, som du gissade, jag hade den sämre(fast dyrare)anläggningen. Men nu har jag fått ärva den bättre, Nad 3020B.
Testade den igår och hur skönt inspirerande låter inte musiken i denna förstärkare! Ljudet jag hörde för många år sen finns där igen, och nu, även med mina egna högtalare så låter det underbart. Det är(och var) alltså förstärkaren som det handlar om.
Läste nyss lite i "hifi-tråden"... Det här är förmodligen inte hifi utan kunskap om hur örat är beskaffat och hur ljud kan bli en njutning, istället för att bli exakt återgivet och möjligtvis oangenämt att lyssna på...
Okej, slutpladdrat!
3020B:n "brummar och pruttar till" när man slår på strömmen... Högtalarna "sugs in" en stund. Och när man slår av strömmen knäpper det till riktigt elakt. Efter en 10sek, ca, så funkar det som det ska och låter kanon... men jag är rädd om högtalarna och undrar vad man ska börja med att byta, kondingar, eller så? Vad är en normal översyn?
Det uppstår visst missljud när man vrider på baspoten och balancen, trots WD40! Volympoten blev dock helt återställd!
Schemat finns här: http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=21315 scrolla ner lite på länken!