Nä, det gillar vi inte...
Men verkar tydligen funka med blyersättningsmedel, (eller så är det gamla B23an som är väldigt överseende...) Är annars (med facit i hand) rätt "spektisk" till alla ersättningar hit och dit en del saker gör O-roliga saker med motorn, såsom avlagringar och annat som på sikt kan skada motorn allvarligt, så min rekommendation är att vara försiktig med sådant som inte är välbeprövat.
Vad gäller dioderna så tror jag också det kanvara värt att prova med ett ordentligt dimmensionerat motstånd innan, "feltemas" "rallylampor" för panelmontage är gjorda så och avsedda att koppla in direkt på linan sas, om man vill kan man nog dimma med en enkel vridpott eller liknande om så önskas.
Skall du ha flera efter varandra, eller större krav på exakthet reckommenderar jag också Bengt-res lösning med en enkel strömgenerator emellan. Fins färdiga för visso, men är inte särskillt svårt att bygga.
(har för mig det skall finnas ritningsmallar någonstans på forumet)
/Edit: Rättat stavfel)
Edit2: Vet inte, men jag funderar på att köra 470Ω på "standard" dioder (1 st), så borde man ha litet gardering, tror jag.
Edit3: 470Ω för 12V, glömde det var 6V på bubblan...
Men det är ju åas rätt enkelt att räkna fram rätt värde.