Bara som en liten besserwissernotis så har den första ebay-säljaren använt en bild på en färgad lysdiod trots att auktionen är för en vit (chippet har fel färg)
Hur man bygger Maglite-moddar med lysdioder är en hel vetenskap, och det finns många varianter att göra.
Dom vanligaste:
Variant 1 är att man bygger med en enda power-lysdiod och sparar originalreflektorn
Variant 2a är att man bygger med tre stycken powerlysdioder och sätter en mindre reflektor på varje lysdiod
Variant 2b är att man bygger med tre stycken powerlysdioder och sätter en gjuten polymerlins på varje lysdiod
Variant 3a är att man bygger med fyra stycken powerlysdioder och sätter en ännu mindre reflektor på varje lysdiod
Variant 3b är att man bygger med fyra stycken powerlysdioder och sätter en mindre gjuten polymerlins på varje lysdiod
I princip alla lysdiodsmoddar med dom moderna lysdioderna drivna rätt
kommer att totalt utklassa vad din lampa presterar i dagsläget.
Jag rekkomenderar dig som inte har så mycket erfarenhet av detta område
att bygga en mod med en lysdiod och originalreflektorn.
För att kunna utföra detta behöver du:
1st Lysdiod, jag rekkomenderar Seoul Semiconductor P4 U-bin för dig.
1st Kylplatta att montera den på
1st drivkrets alternativt ett motstånd (drivkrets är dyrare men effektivare, motstånd är billigt men inte lika effektivt)
1st ny glaslins (starkt rekkomenderat)
2st tunna teflonsladdar (en svart och en röd, en halvmeter av varje är bra att ha)
1 set värmeledande epoxy
1 tub kylpasta
Dock orkar jag inte förklara hela processen här då det finns folk som gör det så mycket bättre än mig:
http://www.utrustning.se/viewtopic.php?t=9686
Du behöver dock registrera dig för att kunna läsa där, men det är det värt!