Läroböcker inom elektronik sökes.

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Newtn

Läroböcker inom elektronik sökes.

Inlägg av Newtn »

Som rubriken lyder, jag är helt och hållet nybörjare på elektronik och har nu tänkt mig läsa lite om elektronik och lära mig lite lagar och dylikt.

Svenska är inte ett krav men jag tycker att det är lättare att förstå förlaringar på svenska. (sv/en)

Har åter igen sökt med sökfunktionen som jag inte riktigt förstår mig på och letat lite här, men hur som helst, hur lärde ni er elektronik?
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Jag lärde mig det mesta här :foliehatt:
Användarvisningsbild
Purre
EF Sponsor

Inlägg av Purre »

Elektronik för alla har det pratats om en del.
På gymnasiet hade jag själv Elektronik 2000-serien som Liber ger ut.
Ellära böckerna jag hade var Ellära A och Ellära B som Natur och kultur ger ut. Dom hade jag även på Campus Norrköping senare. Där hade vi däremot boken Digitala Kretsar som studentlitteratur ger ut.
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Fick en snille ide nu!

Jag ska låna hem allt om elektronik och scanna in hela till datorn! :lol: :razz:
Newtn

Inlägg av Newtn »

electric_man: Varför ska du scanna in boken? :S :P det är ju skönt att läsa på papper.. :) Köp den ist.. ^^

Purre: Elektronik för alla? Den ska jag titta närmare på.. Alla dina böcker som du nämner är nog värda en närmare titt, tack så mycket! :)
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Köpa= Dyrt! :D
bara_hence

Inlägg av bara_hence »

Finns ju även en massa gratis material på nätet ett exempel: www.allaboutcircuits.com
Användarvisningsbild
nole

Inlägg av nole »

Elektronik för alla är bra, möjligen lite gamla. Köpte hela serien på tradera för 500:- så det behöver inte bli så dyrt.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »