Lampa till gammal overhead
Lampa till gammal overhead
Kom över en äldre modell av overhead häromdagen. Problemet med den var att den saknar lampa. Av vad jag kan se så finns ingen transformator inne i den utan det är kablar från nätet till lamphållaren. Lamphållaren har två små hål så det ska nog vara någon typ av stiftlampa i den.
Vart hittar man en sådan idag?
Lamphållaren är gjord för två lampor på en släde som gör att det går att byta lampa i "farten". Enda texten jag hittar inne i lådan är på fläkten som säger att den ska drivas med 230v 50Hz.
Overheaden är en swepro arbetsprojektor
Vart hittar man en sådan idag?
Lamphållaren är gjord för två lampor på en släde som gör att det går att byta lampa i "farten". Enda texten jag hittar inne i lådan är på fläkten som säger att den ska drivas med 230v 50Hz.
Overheaden är en swepro arbetsprojektor
- Electricguy
- prototypen
Finns ingen mäkskylt alls. Då fästena är av lite äldre snitt är det svårt att säga om det är olika storlek på hålen. Tror även att det är mindre än 9.5 mm mellan hålen också men hur många olika modeller på 230volts overheadlampor kan det finnas?
Vilken typ av affärer säljer sånt här idag. Bor i Uppsala så det borde ju finnas här.
Vilken typ av affärer säljer sånt här idag. Bor i Uppsala så det borde ju finnas här.