Varmluftspistolmunstycken

Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Varmluftspistolmunstycken

Inlägg av RDX* »

Jag var inne på Bauhaus och såg att de hade lite roliga munstycken till varmlustpistoler.

Det första munstycket var ett reduktionsmunstycke med 9mm utblås. Perfekt för att löda av komponenter utan att elda upp hela kretskortet. Sen fanns det ännu ett munstycke till 9mm utgången som formade utblåset avlångt. Detta är perfekt för att lödda av ic-kretsar eller stiftlister. Jag testade lite precis och det gick riktigt bra att lödda av en stiftlist med plast "ram".

Munstyckena finns på sid 7 här:HetluftABC.pdf (snacka om att dom har brainstormat om användningsområden för varmluftpistoler:)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det var en kul läsning. :)

Intressant idé att använda varmluftspistol istället för bunsenbrännare.
Min varmluftspistol påminner om HL 1800 E på sidan 35.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Bara man har en varmluftspistol som klarar av att ha reduktionsmunstycken på sig. Min gör det inte utan att överhettas.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Om man har ett sido munstycke där man dumpar överskottsvärmen kanske man kan få till det?
Ev elektronisk (steglös) reglering så att man inte tillför mer värme energi än man gör av med.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

Munstycket har 2 skåror för att släppa ut en del av luften.
Men jag kör med en 79 eller 99 kr's varmluftpristol från biltema så det gör inte så mycket om jag bränner den.
Skriv svar