Router val
Router val
Eftersom min andra Netgear router, den här gången en WNR854T, har packat ihop så tänkte jag välja annat märke.
Läste en del bra om Linksys, kollat openWRT å så, och tänkte att man kanske skulle välja det fabrikatet den här gången.
Funderar på en sån här:
http://www.dustin.se/dacsaportal/custom ... 5010116136
Någon som har en åsikt om den?
Läste en del bra om Linksys, kollat openWRT å så, och tänkte att man kanske skulle välja det fabrikatet den här gången.
Funderar på en sån här:
http://www.dustin.se/dacsaportal/custom ... 5010116136
Någon som har en åsikt om den?
Har du andra enheter som stödjer N-draft och/eller Gigabitlan?
Annars skulle jag sparat mina pengar och köpt min personliga favorit WRT54GL...
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496
Kör den med DD-WRT så får du en lösning som är enkel att hantera men samtidigt kraftfull.
Annars skulle jag sparat mina pengar och köpt min personliga favorit WRT54GL...
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090496
Kör den med DD-WRT så får du en lösning som är enkel att hantera men samtidigt kraftfull.
Macce: Japp, jag har gigabitlan både till filserver, mediapc och en del andra maskiner i huset, det var därför jag köpre den netgear som har pajat nu.
Kollade på WRT54GL, och den är ju billigare men saknar en del som den här nya har.
Verkar praktiskt att kunna koppla in en hårddisk via USB också, enkelt att få en extra backup.
Insåg i och för sig att den här varianten av Linksys står som untested på openWRT sidan.
Kollade på WRT54GL, och den är ju billigare men saknar en del som den här nya har.
Verkar praktiskt att kunna koppla in en hårddisk via USB också, enkelt att få en extra backup.
Insåg i och för sig att den här varianten av Linksys står som untested på openWRT sidan.

- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Reckommenderar grymmt Asus WL-500Gp, kör openwrt på den.
Den har två USB-portar, 2st till går att koppla in om du öppnar och löder, så 4:a st totalt, samt 2 st serieportar om du öppnar och löder.
kör den med en USB-HD, installerat torrent på den, så loggar in i routern, kör igång torrentprogrammet och routern laddar ner torrentfilen till mig, sedan kör jag med ett FTP-program för att ta hem datat som jag har på routern till PC:n.
Planerna är att ha min Router med USB-HD hos en kompis som har 100-lina, då kan jag komm åt min router på distans, och starta torrent nedladdningarna, sedan bara FTP:a hem dom.....
Grymmt nöjd med Routern, den har mera minne än Linksys med.
Jag felflashade några gånger i början med, för jag var nybörjare på Openwrt, men ASUS har ett räddningsprogram till Windows man kör så kan man flasha om den, trots att man dödat den. Mycket bra.
Den har två USB-portar, 2st till går att koppla in om du öppnar och löder, så 4:a st totalt, samt 2 st serieportar om du öppnar och löder.
kör den med en USB-HD, installerat torrent på den, så loggar in i routern, kör igång torrentprogrammet och routern laddar ner torrentfilen till mig, sedan kör jag med ett FTP-program för att ta hem datat som jag har på routern till PC:n.
Planerna är att ha min Router med USB-HD hos en kompis som har 100-lina, då kan jag komm åt min router på distans, och starta torrent nedladdningarna, sedan bara FTP:a hem dom.....
Grymmt nöjd med Routern, den har mera minne än Linksys med.
Jag felflashade några gånger i början med, för jag var nybörjare på Openwrt, men ASUS har ett räddningsprogram till Windows man kör så kan man flasha om den, trots att man dödat den. Mycket bra.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
PC För Alla gjorde ett router-test för ett tag sedan.
Linksys kom sist och lågpris-märket Belkin kom först.
Några länkar:
Web-TV om testet.
Dessa routrar testades.
Lite mer info.
Hittar inte hela listan, men den fanns på SVT's Text-TV för någon ett par dagar sedan.
Linksys kom sist och lågpris-märket Belkin kom först.
Några länkar:
Web-TV om testet.
Dessa routrar testades.
Lite mer info.
Hittar inte hela listan, men den fanns på SVT's Text-TV för någon ett par dagar sedan.