Man samplar vid att gå in på deras hemsida och leta sig fram till komponenten, på den sida finns en "Sample request"...
Man kan ange att man är studerande vid "jobbfunktion".
Rörande konsulttjänsten... visst kan jag göra det men jag är inte billig alls! Jag har F-skatt och är inte blygsam i mitt timpris, jag tar 650:-/timmen + moms.
Jag förstår att du vill ha det snabbt osv. men jag vill förespråka att det lösas på detta sätt:
1: Skaffa alla komponenterna.
2: Montera dom så att enheten "fungerar" med rätt program.
3: Definiera EXAKT hur det ska fungera i mjukvaran.
4: Sedan görs programmet och bränns in i processorn.
Detta sätt gör att enheten kan testas direkt, testen ska likaväl göras och det vore oekonomisk att jag kopplar allt upp här och testar när det likaväl kan testas "live", då sparar jag in tiden med att koppla ihop något.
Jag kan självklart göra alla steg men det kostar! Jag har i övrigt mycket att göra (nästa fredag [23/11] får jag mitt 4'de barn t.ex.) så det finns en "viss" leveranstid på allt.
Om du känner för att lösa problemet själv kan jag berätta att
Sodjan säljer WISP628 som för över programmet till processorn för samma pris som jag tar för 22 minuters arbete, det finns många tips och lösningar på internet och projektet är inte så stort.
Om du löser det själv kommer du även att lära ganska mycket på köpet, enda problemet med det är att det kan ge mersmak att "leka" med processorer.
Jag får inte något för att rekommendera denna WISP628 men jag är mycket nöjd med den jag har, därför rekommenderar jag den.
Men vill du att jag ska ta projektet kan jag göra det, kontakta mig då via e-mail, adress finns på min hemsida.