För ca 15 år sedan köpte jag plastfolie som skulle tåla en temperatur på ca 130 grader. Ytan skall vara behandlad för att kolpulver från laserskrivaren inte skall fastna. Därefter var det bara vara att lägga filmen mot koppar laminatet och med ett strykjärn värma fast kolpulvret.
Eftersom jag har förbrukat sista arket funderar jag på om någon vet var jag kan få tag i folien?
Kopierings plastfolie med släppmedel på ytan.
Filmen kallas för transferfilm som finns för olika typer av aplikationer bla för överföring till t-shirts bla.a. vet inte var man köper sådan i dag men som sagt googla "transferfilm" så lär du hitta.
Jag slutade att använda transferfilm då det var billigare att rita på overheadfilm med en specialpenna som används vid retushering av reprofilmer den är röd till färgen och går utmärk att uv-exponera korten. Just det jag ritar inte för hand utan jag använder en HP-plotter med lite modifierad penn hållare.
// ©hristian
Jag slutade att använda transferfilm då det var billigare att rita på overheadfilm med en specialpenna som används vid retushering av reprofilmer den är röd till färgen och går utmärk att uv-exponera korten. Just det jag ritar inte för hand utan jag använder en HP-plotter med lite modifierad penn hållare.
// ©hristian