Söker snygga OLED 4x20 samt liten LCD/TFT 1.5-3" 16:9

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
TJosefsson

Söker snygga OLED 4x20 samt liten LCD/TFT 1.5-3" 16:9

Inlägg av TJosefsson »

Som rubriken lyder så letar jag dels efter en "snygg" OLED/PLED. Helst inte med gröna tecken, med antingen 2x20, 2x24 el. 4x20, 4x24 tecken.

Dessutom letar jag efter en liten liten LCD/TFT på mellan 1.5-3", helst i 16:9 format. Och givetvis BILLIG, bra kombination va?

Eventuellt kan denna lilla LCD/TFT bytas ut mot en större, typ: 4-6" även här gärna 16:9. Men då skall den klara av att visa 720p eller på något sätt klara av att hantera det eftersom det är den signalen den kommer att få.

Så.... ge mig lite bra förslag o länkar nudå! :)
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

http://www.lawicel-shop.se/shop/

Har en del 2x16 oled, i olika färger. Har själv använt ett par st därifrån.
De är rätt trevliga men ändå inte riktigt det du ville ha, sorry.
TJosefsson

Inlägg av TJosefsson »

Hittar bara en Pled där?
backen
Kontakt:

Inlägg av backen »

http://www.fractronics.com/

Min egen sida så visst egenreklam kanske det blir, har både 2x20 och 4x20 samt grafiska PLED.

Den största (enda?) tillverkaren av alfanumeriska pled har lagt ner sin produktion så det som finns i lager hos säljare och leverantörer är det som finns.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

PussyWagon skrev:Hittar bara en Pled där?
Kika under displayer / DOG
BJ

Inlägg av BJ »

Gimbal: Det verkar som om du tänker på bakgrundsbelysningarna med lysdioder. Det förkortas ju visserligen LED, men "PLED" är en sorts skärmar med punkter som är gjorda av polymer-lysdioder. Punkterna lyser själva, utan bakgrundsbelysning.
TJosefsson

Inlägg av TJosefsson »

backen skrev:http://www.fractronics.com/

Min egen sida så visst egenreklam kanske det blir, har både 2x20 och 4x20 samt grafiska PLED.

Den största (enda?) tillverkaren av alfanumeriska pled har lagt ner sin produktion så det som finns i lager hos säljare och leverantörer är det som finns.
Ja där har jag redan varit, och faktiskt också köpt en. Den oreanga 2x24tecken som ni säljer. Dessvärre var inte betraktningsvinkeln som jag hade hoppats på därav att jag vill ha en riktig PLED/OLED display. Och dom "enda" ni har är med gröna tecken (vilket kanske dock är det enda som finns!?). Men jag vill ha i någon annan färg, grönt är inte min starka sida. Ni har inte möjlighet att få tag i något sådant tro?

Den måste vara HD44780 kompatibel...
backen
Kontakt:

Inlägg av backen »

Hoppsan missade att det var ett INTE med där.

Nej blåa PLED var på gång hos vår leverantör men nu ligger som sagt all tillverkning nere.
TJosefsson

Inlägg av TJosefsson »

Hehe...

Ajdå, det var ju inte alls bra! Märkligt ändå, OLED/PLED som är så eftertraktade borde ju få dom att tillverka fler... inte att lägga ner det!
Du vet inte om det finns någon annan tillverkare?
backen
Kontakt:

Inlägg av backen »

Det finns flera tillverkare utav OLED displayer främst då små grafiska displayer för tex mobil och mp3 spelare.
Men någon mer tillverkare utav LCD kompatibla alfanumeriska och grafiska PLED har jag inte hittat.
Om du gör det får du gärna dela med dig här.
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

BJ skrev:Gimbal: Det verkar som om du tänker på bakgrundsbelysningarna med lysdioder.
Hoppsan, hade av någon anledning för mig att DOG'arna var OLED. Men nej det var ju LCD'er, ah well. Dom är trevliga iallafall....
Skriv svar