4-brunnsuttag med separat fasledare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

4-brunnsuttag med separat fasledare

Inlägg av vfr »

Jag söker ett 4-brunns jordat uttag för vanlig 240V med separat anslutning till fasledaren för varje brunn. Är det någon som vet om det finns?

Jag har kollat på både Elko och Eljo men inte hittat något. Elko har iallafall en variant där den är delad i två halvor med två uttag i varje men det duger inte. Jag vill kunna styra varje last separat.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det går ju att öppna dom där och klippa av byglarna så att man kan mata en o en. Jag tror faktiskt inte det går att få den typen färdiga.
Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony »

Vissa uttag (t.ex. Eljo Trend) består av tre delar: lock, bottenplatta och kontaktblock.

Om nu en 4-brunnars är byggd med samma kontaktblock som 2-brunnars borde man kunna ta två 2-brunnars med separat brunntändning och flytta över kontaktblocken till 4-brunnars skalet.
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Andy> Dom som jag hade upp och tittade på var nog svårt att göra något sånt på då hela den mekaniska stabiliteten i kontaktblecken verkade bygga på att dom satt ihop.

Tony> Det var faktiskt ingen dum idé. Även ELKO:s 4-brunnare är uppbyggd på samma sätt och dom har även en dubbel med separat tändning, så det finns en chans att det går att göra precis som du säger! Bra tanke!!!
Skriv svar