Jo det är så att jag har fått ett PC104 kort med CPU, minne och lite serieportar. Jag skulle behöva kompletera upp kortet med följande:
* 16 st 16 bitars analoga ingångar
* minst 16 digitala ingångar
* en eller ett par USB portar och helst lite
* analoga utgångar
* digitala utgångar
Någon som har byggt ett PC104 kort själv?
En gång i forntiden (det gick dinosaurier på gatorna då) byggde jag ett ISA AD-kort för vanliga PC burkar och det var inte så svårt. Borde vara rätt likadant som ett PC104 kort?
Jag kan egentligen bara hålla med dig om att det borde vara rätt enkelt. PC104 är väl bara ISA-buss i annan förpackning och den är ganska "rakt på sak" om man jämför med dagens PCI-bussar.
Jag har också ett PC104 kort liggande med 600MHz VIA-processor och VIA-chipset.
Tanken är väl att bygga någon sorts generellt I/O kort. Jag har lite olika applikationer i tanke men inget är direkt klart, det rör sig om allt från robot styrningar till datalogger för bilar.
Har för mig att det fanns en bok som kanske hette "Interfacing to IBM PC" eller liknande. Det och Ralph Brown IRQ lista borde vara en bra början.
Kortet är ett Digital Logic med en AMD Elan(?) cpu och 32-64 MB minne.
En gång i tiden gjorde jag ett PC104-interface till en grafisk LCD och några knappar. Ett enkelt IO-interface med andra ord. Hittade schemat och kan bjuda på detta som ett exempel (stor bild, därav länkningen):