Ska skicka data från en Mega128 via ett GPRS-modem med inbyggd TCP/IP-stack. Har fått igång anslutningen men får inte till uppkopplingen mot min server, har någon några idér? Jag har noll koll på hur jag ska göra den biten. Jag vill använda GPRS då det är mycket data som ska skickas.
Servern är en PC på fast IP med winsock och en access-databas och modemet är ett Telit GM862
Data via GPRS
Jag ska koppla upp från modem till server så då om jag förstått det hela så behövs ingen fast ip i telefonen....
Efter att jag kopplat upp till servern via lite AT-kommandon, det har jag lyckats med, hur sänder jag den data jag vill skicka?
Kör jag PC med GPRS-modem till servern är det ju enkelt, kopplar upp mig och sedan använder winsock för att skicka datan men hur sjutton skickar jag med mega128? Måste jag ha någon IP-stack till den oxå?
(Projektet är för GPS-tracking)
Efter att jag kopplat upp till servern via lite AT-kommandon, det har jag lyckats med, hur sänder jag den data jag vill skicka?
Kör jag PC med GPRS-modem till servern är det ju enkelt, kopplar upp mig och sedan använder winsock för att skicka datan men hur sjutton skickar jag med mega128? Måste jag ha någon IP-stack till den oxå?
(Projektet är för GPS-tracking)