Blodtrycksmätare & Hjärtslag/Pulsmätare
Blodtrycksmätare & Hjärtslag/Pulsmätare
Hej,
Är det någon som vet hur man kan bygga blodtrycksmätare och pulsmätare? Kretsar, konstruktioner på nätet...sökt men kom bara fram till kommersiella produkter.
Är det någon som vet hur man kan bygga blodtrycksmätare och pulsmätare? Kretsar, konstruktioner på nätet...sökt men kom bara fram till kommersiella produkter.
Jag har en digital blodtrycksmätare, tror den har pulsmätning också. Tryckmanchetten (heter det så?) ingår men själva pumpen är borta.
Den borde gå att ersätta med en sån där gummiblåsa som man rensar barns snoriga näsor med.
Jag vet inte om den funkar, har ej testat, sparade den för sensorns skull. 250:-?
Den borde gå att ersätta med en sån där gummiblåsa som man rensar barns snoriga näsor med.
Jag vet inte om den funkar, har ej testat, sparade den för sensorns skull. 250:-?
Intressant ämne
Men när den bara kostar 199:- skulle jag aldrig försöka bygga något sådant.
Köp den, skruva sönder och "sno" signalerna och kolla på PC via ett snyggt GUI
Nämnda mic är ett pietzoeletriskt element som du kan ta
från vilket billigt headset som helst.
Köp den, skruva sönder och "sno" signalerna och kolla på PC via ett snyggt GUI
Nämnda mic är ett pietzoeletriskt element som du kan ta
från vilket billigt headset som helst.
jo, jag vet hur gummi-armbandet fungerar. har faktistkt skruvat isär en 
jag undrade om det finns mindre "kretsar" som kan utföra samma arbete? säg ett litet chip under klockan som mäter blodtrycket?
en till grej, hur mäter man hjärtslag? en trycksensor ("bara")....konstigt att det inte finns projekt där ute när det finns hundratals klockor som har denna funktion...

jag undrade om det finns mindre "kretsar" som kan utföra samma arbete? säg ett litet chip under klockan som mäter blodtrycket?
en till grej, hur mäter man hjärtslag? en trycksensor ("bara")....konstigt att det inte finns projekt där ute när det finns hundratals klockor som har denna funktion...
björn, är det därför du bygger elektronik? just för att det ska vara billigare än kommersiella produkter?björn skrev: Kanske just därför, ingen som orkar bygga själv när det finns så billiga produkter att köpa.
elektronik är kunskap och kunskap kan man inte köpa för pengar. att förstå hur "det mesta" fungerar är självförverkligande för mig. jag vet inte hur ni andra känner...