Tja!
Har en fundering angående ett servo styrt gasspjäll till mercedes kompressor 230K, Det är alltså ett gasspjäll som har funktionen att åter cirkulera den luft motorn inte behöver tillbaks till luft burken.
Min fråga är då hur jag kan styra denna med en egen koppling. det sitter tre stift 1 För PWM 2 + 3 - enligt en viss manual ska denna alltså styras av en PWM signal mella 1-99% duty på stift 1.
Har försökt att köra in vanlig RC servo styr signal med en 555 timer men den tycks inte reagera samt försökt men en vanlig DC pwm styrning typ lamp dimmer eller motor styrning, men utan att lykas dock strävade spjället lite till när jag vred på potten.
Min fundering är att jag behöver nog en lite mindre frekvens på pwm singnalen kanske 50-100Hz?! någon som vet hur motor spjäll styrs. det sitter en motorola krets typ ZC430778MFN, VDO-E397, ZQQND9539. Mercedes nummer 111 098 00 09, VDO nummer 408.224/001/001 Tillverkare är alltså VDO.
styrning av servo/motor gasspjäll?!
Självklart kan man det. Frågan är ju bara om det blir rätt om man inte har rätt frekvens. Kanske ser ut att fungera men bäst är ju att kolla så man köra precis som det är avsett eller ja du fattar nog 
Om du känner någon som har en dylik bil så varför inte göra en kabelstump som passar emellan honan och hanen, lämpligen en extra hona hane +kabel emellan dock med ett par extra kontakter på där exempelvis ett oscilloskop påkopplas.

Om du känner någon som har en dylik bil så varför inte göra en kabelstump som passar emellan honan och hanen, lämpligen en extra hona hane +kabel emellan dock med ett par extra kontakter på där exempelvis ett oscilloskop påkopplas.