Någon som har fixat ihop en sådan eller har tips på hur jag kan fixa ihop en egen som jag sen kan koppla till min AVR?
Har ett miniprojekt där jag vill kunna se om en person blir rädd och får flyktbenägenhet.
/Henke
Galvanic Skin Response Sensor
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Principen är väl att man mäter resistansen i huden och registrerar när den förändras. Sensorerna är nog inte så svåra att göra, men sedan måste man ha ganska stor förstärkning. Naturligtvis inte genom att skicka mer ström genom huden!
Sedan skulle man ju kunna kombinera detta med en pulsmätare. Just detta har jag provat lite. Jag fäste en liten platt högtalare (som fick fungera som mikrofon) mitt på bröstkorgen. Med lite förstärkning, filter och schmitt-trigger så var det inga problem att få en bra puls med lågt brus och minimala störningar.
Vore kul att se vad du kommer fram till. Jag är väldigt nyfiken på det här området. I mitt fall så skulle jag vilja bygga en form av stressmätare. Jag försökte få tag i sensorer av samma typ som används vid EKG, men Landstinget svarade inte ens på mitt mail.

Sedan skulle man ju kunna kombinera detta med en pulsmätare. Just detta har jag provat lite. Jag fäste en liten platt högtalare (som fick fungera som mikrofon) mitt på bröstkorgen. Med lite förstärkning, filter och schmitt-trigger så var det inga problem att få en bra puls med lågt brus och minimala störningar.
Vore kul att se vad du kommer fram till. Jag är väldigt nyfiken på det här området. I mitt fall så skulle jag vilja bygga en form av stressmätare. Jag försökte få tag i sensorer av samma typ som används vid EKG, men Landstinget svarade inte ens på mitt mail.

Såg en grej på make bloggen och tänkte att det säkert är nått som kan vara till nytta här.
http://www.makezine.com/blog/archive/20 ... 6B48984890
http://www.makezine.com/blog/archive/20 ... 6B48984890
- JimmyAndersson
- Kontakt: