Omron F150 PLC

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
peter555

Omron F150 PLC

Inlägg av peter555 »

Jag såg att PLC´er var uppe så jag passar på att fråga om det är någon som har info om denna. Vet någon hur man kopplar in den till PC´n ? Finns det någon gratis programvara för att programmera den ?
TERdON
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TERdON »

Hmm.

Antingen

* är det ett totalt uråldrigt PLC som jag aldrig hört talas om ens och du kan glömma att hitta information om det (jag har programmerat Omron-PLC:n sedan åtta år och har koll på produktlinjen en bra bit ännu längre bak i tiden...)

eller

* så är det inte alls ett PLC utan istället ett visionsystem...

Den troligaste teorin i mina ögon är den senare. Information om Omrons visionsystem F150 kan du hitta om du går in på http://www.omron.se , trycker på "Download Centre", skriver in "F150" och trycker på den fina lilla sökknappen. :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Där ser man vad som kan hittas. :)
Jag är inte totalt förvirrad utan jag hittade systemet på en annan Omron sida. Där var man tvungen att registrera sig för att kunna få någon mer information. När man knappat in allting kommer meddelandet, att .se mailadresser ej accepteras, då gav jag upp... :evil:

Tillbaka till saken. Det är det sistnämnda systemet, jag antar att den går att köra som PLC fast kanske med begränsad funktionalitet. Jag hittade information om RS232 i den tyska versionen av manualen så det funkar. Jag har också registrerat mig på den svenska siten för att kunna ladda ner mjukvara, får se om det finns något användbart.
Skriv svar