Polibloc

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Pher

Polibloc

Inlägg av Pher »

Hejsan, ny medlem på detta forum. Tog ett tag innan jag lyckats klura ut att även ort var obligatorisk, har alltså inte lyckats registrera mig pga av detta... Borde vara en stjärna där ;)

Hursomhelst undrar jag om någon testat polibloc som conrad säljer?

http://shop.conrad.se/...

edit: länk //maxxflow
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Välkommen först o främst. Sedan ett lite tips som kan förenkla visningen av länkar, speciellt Conrad-länkar brukar vara skitlånga:
[url =skit-lång-URL]Denna text syns sedan[/ url] (mellanslag inlagt för läsbarhet)

Med den länk du anger kan det alltså se ut såhär

Och sedan ett svar: nej, jag har intet testat detta, jag brukar använda stålull efter jag har diskat av kopparn i varmvatten med lite diskmedel, torkar sedan med lite kökspapper med en aning sprit och låtar torka. Sedan sprayer jag på lacken och torkar i ugnen då den kan stå på "upptiningsläge" (50°C).
Pher

Inlägg av Pher »

Hej, och tack för tipset!

Ja, jag brukar också använda stålull och sedan aceton, men då jag kör med "toner" principen, alltså anv laserskrivare för att göra schemat och sedan anv. en laminator har jag dock märkt att jag ibland för göra om processen ett antal gånger innan det blir riktigt rent och tonern fastnar ordentligt på kopparn, så skulle behöva något bättre :) (Eller alternativt inte fuskputsa så mkt)

Mvh Pher
Skriv svar