Det du har byggt är en termisk magasin som gör att du kan ta korttidsbelastningar bättre (såvida att du inte tillåter vattnet att koka...) medans kylverkan i form av hur många graders höjning på kylflänsen per förlustWatt under lång tid förmodligen är lika och tom sämre än innan.
- dock om vattnet tillåts kokar (och du fyller på vatten hela tiden) så har du en exellent kylkapacitet som är svår att slå med vanliga kylflänsar utan fasomvandlingsteknik (hot-pipe, kompressorer med kylmedia etc.)
så gjorde man med de gamla kulsprutorna från WW1 och WW2 där pipan fick ligga i en vattenbehållare och koka medans man sköt
---
Om slusteget blir väldigt varm även vid normal ljudnivå (pratvänlig ljudnivå) så kanske du måste göra något åt högtalarens verkningsgrad och kanske också dess impedans - om fasvikeln mellan ström ock spänning ligger runt 50-60 grader vid vissa frekvenser (gärna vid sidorna av baselementets resonanfrekvens) så värmer sådant oehört på förstärkarnas kylflänsar utan att du får någon nyttig ljud av detta.
Själv med hornhögtalare hemma så har jag ingen nytta av mina 400Watt slusteg när grannarna bankar i golv/tak redan när jag spelar strax över 50 mW peak (dvs. skrika för att göra sig förstådd-ljudnivåer) - med dom nivåerna kan högtalaren ha hur ful last och knasig impedans som helst utan att en 1-5 Watt slutsteg ens blir jummen på kylflänsen...