Syremätare
Syremätare
Jag har försökt leta efter syremätare, lambdasond på sidan , men inte kommit fram till nåt svar som var intressant, Det jag skulle vilja ha är länk, adress till en syremätare man bygger själv, ska funkar i intervallet 0-6% är till kommer vara tillför att ställa in en spannmålsbrännare, inte automatiskt utan manuellt, som ledning alltså. Krav 0-6%, billig
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Tja, beror ju på hur varma gaser du utsätter givaren för - kan du filtrerea gasen och kyla den så fungerar en vanlig o2 mätare - de är inte gratis iofs de heller.... Bredbandslambda kan du använda med varma gaser, men hur nogranna de blir vette katten, de brukar ju vara bäst på att notera feta till perfekta blandningar.
bil-lamdamätaren är förmodligen den billigaste lösningen, det gäller bara hitta en kalibreringskurva vs spänningen.
kolla bland bil och motortrimmar folk
dock vet jag inte om de fungerar vid så låg temperatur som 150-200 grader då bilavagser är varmare (en del lamdasonder har inbygg värmare för att komma igång tidigt - den kan räcka)
kolla bland bil och motortrimmar folk
dock vet jag inte om de fungerar vid så låg temperatur som 150-200 grader då bilavagser är varmare (en del lamdasonder har inbygg värmare för att komma igång tidigt - den kan räcka)