Blev inspirerad av Fagges projekt och lovade ju som sagt att göra ett ännu häftigare. Införskaffade en powerled illa kvickt och började cadda. Dock hamnade det på hyllan ganska snabbt då jag höll på med ett evigt letande för att hitta någon vettig armatur. Men nu när man har etsutrustning hemma är det väl lika bra att ta tag i skiten och försöka få något gjort. Dessutom har man införskaffat en Grönö från IKEA, som självklart ska moddas.
Här är schemat iaf. Tanken var att kombinera vcc och data till samma tråd. Därför jag har satt en diod på ingången och även en tråd vidare via en zenerdiod till microcontrollern. Vad tror ni om schemat? Ser det helt galet ut? Tänkte försöka mig på att etsa mitt första riktiga kort idag. Strömbegränsningsresistorerna är ju inte med nu, för de ska monteras "mellan" själva powerled:en och kortet.
Kan tala om att jag lyckades etsa kretskortet. Och det blev rätt bra resultat faktist. Lär lätt kunna gå ner till 8mils, eller kanske mindre. Kortet jag gjorde nu var 10mils. Tyvärr har jag nog ingen kamera för tillfället. Hela familjen sover. :-x
Nu har jag beslutsångest igen. Jag vill fota kortet innan jag börjar bygga, men jag vill börja bygga så snabbt som möjligt.
Jag ljög nog när jag sa att jag inte hade en kamera. För den stog tydligen på köksbordet.
Ser lite mysko ut nu, har nämligen sprayat på flussmedel. Sen var det lite knepigt att ta bra bilder. Svårt att få bra ljus när kortet nästan nuddar linsen.
Det är en riktig klassiker att missa att spegelvända. Jag har lösningen:
Jag brukar lägga till någon liten text när jag routar. Då ser man lätt om layouten är spegelvänd när man ska exponera kortet.