omvänt batteriproblem
omvänt batteriproblem
har en r310 som standardtelefon, batteriet började bli sletet, när det var ca 30>40 timmars standby tid kvar och man fick ett samtal så dog telefonen
sen köpte jag ett nytt på jula (det var det enda stället i närheten som hadde på hyllan) och började annvända batteriet på samma sätt som innan
nu råkar jag ut för följande, när det börjar närma sig 1 timma kvar på standby så ändras batterikapaciteten upp med ca 20 timmar
och när det räknat ner är det slut
så det måste vara mera ah än vad det är skyltat i det batteriet
inget fel i det men hur håller mobilen reda på anatalet timmar?
räknar ner på kapaciteten utan att kånna av strömmen? död räkning.
eller håller den koll på utttaget från batteriet?
sen köpte jag ett nytt på jula (det var det enda stället i närheten som hadde på hyllan) och började annvända batteriet på samma sätt som innan
nu råkar jag ut för följande, när det börjar närma sig 1 timma kvar på standby så ändras batterikapaciteten upp med ca 20 timmar
och när det räknat ner är det slut
så det måste vara mera ah än vad det är skyltat i det batteriet
inget fel i det men hur håller mobilen reda på anatalet timmar?
räknar ner på kapaciteten utan att kånna av strömmen? död räkning.
eller håller den koll på utttaget från batteriet?
-
- Kontakt:
Dom där batterierna har ju samma spänning i 95% av sitt liv, så det går ju inte att mäta hur mycket som är kvar.
Telefonen kan ju mäta hur mycket den förbrukar, så kan den gissa hur mycket batteriet har från start och ge en prognås.
När batteriet dör så vet man hur bra man gissade så då borde telefonen lärasig att gissa bättre tycker man ... men men
Ditt nya batteri är troligen mycket bättre (modernare teknik) än vad orginalbatteriet var när det var nytt...
Telefonen kan ju mäta hur mycket den förbrukar, så kan den gissa hur mycket batteriet har från start och ge en prognås.
När batteriet dör så vet man hur bra man gissade så då borde telefonen lärasig att gissa bättre tycker man ... men men

Ditt nya batteri är troligen mycket bättre (modernare teknik) än vad orginalbatteriet var när det var nytt...
det verkar finnas ett motstånd i batteriet , som är annurlunda om mah är det med , kollade med några andra uttjänta batterier
visst är batteriet bättre än vad det borde vara, med ungefär 20 timmar
bara funderar vad som inte är rätt, bbatteriets motstånd eller vad det nu är som anger mah eller mobilens koll av laddning/uttag
visst är batteriet bättre än vad det borde vara, med ungefär 20 timmar
bara funderar vad som inte är rätt, bbatteriets motstånd eller vad det nu är som anger mah eller mobilens koll av laddning/uttag