Jag gör som Korp när jag etsar, jag har en glasburk (typ stor marmeladburk) där jag har etsvätskan (kjell o co) när jag etsar och för förvarning, har gjort ett hål i locket. sen står den i en gammal kastrull som jag fyller med varmvatten från en vattenkokare, sen skaffade jag mig en sån där "kött termometer" som är inställd på 50grader så när det är tillräkligt varmt så piper den
själva framkallningen gör jag med kaustiksoda och varmvatten från kranen
har använt 5ml soda till 3dl vatten
mycket smidigt att bara ta varmvatten direkt från kranen, tidigare så körde jag med kjell:s framkallare och då hadde jag blandat till det där pullvret och förvarade det i petflaskor men det va lite jobbigt att behöva värma upp det innan framkallningen. så när det tog slut (självklart på en lördageftermiddag) så åkte jag ner till järnaffären och köpte mig kaustiksoda (750g för 38kr).
Till belysningen av fotoresisten så kör jag med kjell:s OH-film för bläckstråleskrivare, ställer in bästa läget på skrivaren och på oh-film, jag kör med en enkel film har inte haft några större problem med genomlysning men det kan bero på att jag har en "UV-lysdiods belysningslåda" det tar ca 8min att belysa men det är inte så farligt då hinner man sätta igång värmen till etsvätskan och blanda till framkallaren.
förklarade väl baklänges nu men jag tror nog att alla försår ändå
//Jim
edit: Du MÅSTE täcka doppvärmaren helt annars kommer den att spricka och därmed gå sönder.. Man kan använda samma vätska bra länge den jag har nu har jag iaf haft en 2månader men det beror ju på hur många kort man gör. tänk på att förvara vätskan i ett ICKE tätslutande kärl, det kommer att avdunsta lite vatten men det är bara att fylla på med vanligt vatten, ev hälla i lite mer pulver om man hällt i stora mängder vatten.