DragonOrb och björn:
Klart jag hade tänkt på 16f628
bengt-re skrev:
Tja, varför inte köra kretsarna ytmonterade för minskad storlek om du ändå använder ICSP?
Vdd-Vss en 100nF konding kan du alltid lägga till så nära benen som möjligt.
Lägg till en E-lyt på utgången från spänningsregulaton. 10-100uF
Använd RJ-12 kontakt för ICSP-kontakt.
Öka motståndsvärderna till alla lysdioder då du driver kontroller för hårt strömmässigt nu. Kör med 2mA dioder och sätt reistorerna därefter.
Lägg till 10k PullUpppå MCLR!!
Fundera på att lägga en resetbryare på kortet - kan vara bra att ha ibland.
Koppla med Vdd till ICSP-kontakten så kan man programmera med ickespänningssatt kort - kan vara bekvämt.
Sätt bygel så att du kan bygla bort lasten ifrån RB6 och RB7 - inte alla programmerare som klarar av din tämligen lågimpediva last. J1 brytaren gör i princip jobbet och räcker säkert till, men...
1) Bra idé! Då lär kortet samtidigt bli mycket mindre:) Är det mycket svårare att löda?
2, 3) de sitter redan där;)
4,5,6) Tack, är det bättre att köra 8st sep. led än en led-bar?
7) Jo, men jag tror att jag läst någonstans att det inte är bra om man skulle råka köra med spänningssatt kort, ifall spänningen på stabilisatorerna är exakt lika?
8.) Finns det risk för det om man har kopplat bort lasten mha J1? Eller måste man bygla på båda sidor isf?
---------------------
Jimmy:
Jo, jag tror att jag har några 16f876(DIP28) hemma, samt några 18f4550DIP40) hemma, vilken är lämpligast?
Och har tex alla 28pin pic anslutningarna på samma ställe? Så man kan byta mellan olika modeller alltså.
Oops

Jag ändrar direkt! (Hur kan man missa det?:?)
/Erik
EDIT: Glömde dig icecap

Jo, du har aldeles rätt, Vref sitter på RA2, och jag tror inte att jag komer att använda komparatorerna, så den ryker. Fast om det blir en annan pic-modell så har den säkert A/D-omvandlare och då får den sitta kvar.