All-Solid Kondensator
- 13th.Marine
- EF Sponsor
All-Solid Kondensator
Sitter här på DH och en tjej från moderkortstillverkaren Gigabyte springer runt och gör reklam för deras senaste moderkort med bland annat all-solid kondensatorer som ett av huvud-säljargumenten.
Bland annat ska dessa hålla 6ggr längre än vanliga ellyter (enligt ett diagram).
Nu är det såhär att jag aldrig hört talas om all-solid kondensatorer, testade att googla men allt jag fann handlade om detta moderkort.
Nån annan som vet något om dessa "super"kondensatorer?
Bland annat ska dessa hålla 6ggr längre än vanliga ellyter (enligt ett diagram).
Nu är det såhär att jag aldrig hört talas om all-solid kondensatorer, testade att googla men allt jag fann handlade om detta moderkort.
Nån annan som vet något om dessa "super"kondensatorer?
- Schnegelwerfer
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Till världsnyheterna får man väl dock säga att kondensatorer/ackumulatorer som tar hjälp av kolnanorör (utdragna-fullurener-saker) hör... verkar väldigt fint. Visst, supercaps har väl funnits ett tag... men den "lilla tweaken" ger betydligt vidare användningsområden.
Fem år till marknadslansering dock, hoppas dom lägger på ett kol!
Ta en kik vettja
Fem år till marknadslansering dock, hoppas dom lägger på ett kol!
Ta en kik vettja
Antar att det var menat som en kommentar på mitt inlägg? Förstår inte riktigt vad du vill säga...
Visst håller jag med om att främsta användningsområdet för supercaps inte är att jämna ut spänning, men det var mest ordet "världsnyhet" som jag triggade på... orkade inte starta en ny tråd bara för att skriva: Titta vad jag hittat för trevligt forskningsprojekt på MIT, har ni läst om det?
Men jag får ursäkta om det var tråkigt, gammal nyhet eller på något vis (genom min okunskap) stötande.
Visst håller jag med om att främsta användningsområdet för supercaps inte är att jämna ut spänning, men det var mest ordet "världsnyhet" som jag triggade på... orkade inte starta en ny tråd bara för att skriva: Titta vad jag hittat för trevligt forskningsprojekt på MIT, har ni läst om det?
Men jag får ursäkta om det var tråkigt, gammal nyhet eller på något vis (genom min okunskap) stötande.