Mikrovågsugn med söndrigt styrkort. Kan leda till ev. arbe
Mikrovågsugn med söndrigt styrkort. Kan leda till ev. arbe
Jag har en Panasonic Mikrovågsugn med ett söndrigt styrkort (antaget, felet har inte hittats). Så nu skulle jag vilja få veta varifrån jag kan få ett kopplingschema till den, vad som generellt kan vara fel på den etc. Om jag inte klarar av att hitta felet själv kan jag kanske tänka mig att erbjuda nån jobb. Dock måste jag hålla mig inom en viss budget, säg 80 .
Tack för svar!
Tack för svar!
Att få tag på ett schema för ett kretskort till en sådan konsument produkt är som att leta efter ett speciellt sandkort i Sahara öknen. Och om du mot att förmodan skulle hitta det så vill dom ändå inte släppa det ifrån sig..
Kommer ihåg en tvättmaskin en gång där kretskortet var sönder. Vi hade schema över allt i hela maskinen utom kretskortet. Ringde företaget som gjort maskinen och frågade efter ett serviceschema till kortet. Dom sa att någonting sådant hade dom absolut inte men dom hade ett nytt kort för 1600:- + moms..
Visst fan har dom scheman men dom lämnar inte ut dom för då kan det ju hända att kretskorten blir lagade och då kan dom ju inte sälja sina svindyra kort..
Kommer ihåg en tvättmaskin en gång där kretskortet var sönder. Vi hade schema över allt i hela maskinen utom kretskortet. Ringde företaget som gjort maskinen och frågade efter ett serviceschema till kortet. Dom sa att någonting sådant hade dom absolut inte men dom hade ett nytt kort för 1600:- + moms..
Visst fan har dom scheman men dom lämnar inte ut dom för då kan det ju hända att kretskorten blir lagade och då kan dom ju inte sälja sina svindyra kort..
Du använder en Dvorak-layout va?Henry skrev:som att leta efter ett speciellt sandkort

Till våran tvättmaskin (ASEA/Skandia Cylinda + några siffror) följde det med massor av bra kopplingsscheman och sånt, enda nackdelen var att pappret låg inuti maskinen, ovanpå kretskortet, och pappret hade råkat komma åt en liten switch som styrde värmepatronen, vilket fick resultatet att värmepatronen var igång hela tiden, så det började till slut att brinna i tvättmaskinen, det var kläderna i själva trumman som brannHenry skrev:Kommer ihåg en tvättmaskin en gång där kretskortet var sönder. Vi hade schema över allt i hela maskinen utom kretskortet. Ringde företaget som gjort maskinen och frågade efter ett serviceschema till kortet. Dom sa att någonting sådant hade dom absolut inte men dom hade ett nytt kort för 1600:- + moms..

Men efter att lite smälta plastdetaljer hade bytts så fungerade den utmärkt igen, och gör det fortfarande. Den är nog drygt 16 år gammal skulle jag tro...