Bytte lite prylar....
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Bytte lite prylar....
Hej,
Bytte lite prylar för en tid sedan med en kille i Tyskland, fick hem ett gäng med 16F877A och lite annat. Nu kan jag ej radera dessa då de har nåt i CODE memory. Är det så tokigt att man blivit blåst eller är det nåt jag har missat? Fick 18F4520/4550 också och dessa kan jag radera och blank kolla.
Kör med en easyPIC2, kan jag ha missat nåt?? Har proggat andra 877A som fungerar OK.
Bytte lite prylar för en tid sedan med en kille i Tyskland, fick hem ett gäng med 16F877A och lite annat. Nu kan jag ej radera dessa då de har nåt i CODE memory. Är det så tokigt att man blivit blåst eller är det nåt jag har missat? Fick 18F4520/4550 också och dessa kan jag radera och blank kolla.
Kör med en easyPIC2, kan jag ha missat nåt?? Har proggat andra 877A som fungerar OK.
Det går (så vitt jag vet) inte att skriva *någonting* i en PIC som skulle
gör det omöjligt att köra en "Erase All" ! Varken i något av minnestyperna
eller i config-flaggorna...
Hur vet du att "de har nåt i CODE memory." ?
Får du något speciellt felmeddelande ?
Du får gärna skicka över ett par av de som strular så ska jag prova
med en Wisp628...
gör det omöjligt att köra en "Erase All" ! Varken i något av minnestyperna
eller i config-flaggorna...
Hur vet du att "de har nåt i CODE memory." ?
Får du något speciellt felmeddelande ?
Du får gärna skicka över ett par av de som strular så ska jag prova
med en Wisp628...
- tecno
- Kontakt:
Hej Janne,
Får felmeddelande från easyPIC2 om att det finns innehåll i Code memory.
mao får jag även fel då jag föröker att programmera dessa 4 kretsarna. Nåt är skumt då koden funkar på annan 877A.
Får gräva fram min Wisp628 som jag ännu inte använt (ja jag skäms) samt att ladda ner programvaror och se om jag kan få fart på Picarna den vägen.
Får felmeddelande från easyPIC2 om att det finns innehåll i Code memory.
mao får jag även fel då jag föröker att programmera dessa 4 kretsarna. Nåt är skumt då koden funkar på annan 877A.
Får gräva fram min Wisp628 som jag ännu inte använt (ja jag skäms) samt att ladda ner programvaror och se om jag kan få fart på Picarna den vägen.
- tecno
- Kontakt:
Go kväll i stugan,
Detta är fanimig ett mysterium, det går bra att köra en erase i Wispen och givetvis programmera dessa 16F877A. En raderad dito går bra att programmera i easyPIC2 men inte att köra en erase. Måste vara nåt med dessa 4:a som det är nåt udda med. Ska ställa en fråga på mikroe's forum.
Detta är fanimig ett mysterium, det går bra att köra en erase i Wispen och givetvis programmera dessa 16F877A. En raderad dito går bra att programmera i easyPIC2 men inte att köra en erase. Måste vara nåt med dessa 4:a som det är nåt udda med. Ska ställa en fråga på mikroe's forum.
- JimmyAndersson
- Kontakt: