Tycker nästan att det svåraste när man får en bra idé kan vara att införskaffa sig det material man behöver...
Antar att många här på forumet genomgått detta och hittat sina små guldgruvor.
För närvarande så är jag ute efter att hitta delar till mitt kafferost projekt. Skulle vara kalas att hitta en återförsäljare utav kugghjul, axlar och dylikt som går att montera utan att behöva svets.
Sen så är jag även på jakt efter lämplig åf utav värmeelement till detta bygga... Men hitils så har jag inte lyckats hitta något...
Skulle vara guld värt med en lista över bra återförsäljare inom olika områden...
Inköpsställen?
säher bara skroten
folk tycker jag är "int klok int", när jag plockar hem massa saker , sen slaktar jag i garaget och får massor av delar
det fanns ett jobb här inte för längesedan som medarbetare på soptippen som även är återvinningsstation, det är nog det enda jobbet jag grämt mig över att inte fått
, fast jag tror att jag hadde plockat på mig för mycket då
kan ha värmeelement liggandes 2,2kw 220v, ca 50 cm i läng och 20 cm brett och då går den i några slingor däremellan
blir lite lagom ljusröd efter tio minuter

folk tycker jag är "int klok int", när jag plockar hem massa saker , sen slaktar jag i garaget och får massor av delar
det fanns ett jobb här inte för längesedan som medarbetare på soptippen som även är återvinningsstation, det är nog det enda jobbet jag grämt mig över att inte fått

kan ha värmeelement liggandes 2,2kw 220v, ca 50 cm i läng och 20 cm brett och då går den i några slingor däremellan
blir lite lagom ljusröd efter tio minuter
Skroten är klockrent ställe men om man vill kunna reproducera sina verk så kan det bli lite knepigare!
2,2 kw lät rätt så överdimensionerat för en kaffe rost skulle tro att bönorna skulle bli mer brända än rostade...
Går ju att begränsa iofs. att begränsa det...
Har dock ett helt okej element men som sagt om jag vill göra fler rostar så vet jag inte riktigt om det är en hållabar lösning
2,2 kw lät rätt så överdimensionerat för en kaffe rost skulle tro att bönorna skulle bli mer brända än rostade...
Går ju att begränsa iofs. att begränsa det...
Har dock ett helt okej element men som sagt om jag vill göra fler rostar så vet jag inte riktigt om det är en hållabar lösning

Re: Inköpsställen?
Har du gott om flis så kan du ju köpa dig ett FAC-system och utveckla med.Nickeh skrev:Skulle vara kalas att hitta en återförsäljare utav kugghjul, axlar och dylikt som går att montera utan att behöva svets.
Har du spanat in tråden om Återförsäljare?Nickeh skrev:Skulle vara guld värt med en lista över bra återförsäljare inom olika områden...