Har tidigare använt PonyProg för att programera AVR. Nu skulle jag programera en Atmega88 och upptäcker att det inte finns stöd för den i PonyProg
Jag har en sådanhär enkel programerare. Vad finns det för program att tillgå?
1. 4.3.0 - Såg nu att det i version 4.4.0 tillkommit stöd för Atmega88 Men då återstår fråga 2...
2. När det gäller Atiny15 så stämmer det ja.
Tackar för hjälpen jag får! Är lite frustrerande att lägga massa tid på dessa oviktiga grejor *ironi* när det jag igentligen vill är att lära mig Mega88:an
Jo en annan programmerare står på listan. Skulle köpt en "AVRISP mkII In-System Progr." på en gång, men den var slutsåld så jag köpte den billiga så länge. Om ingen här tycker det är ett dåligt köp (AVRISP mkII In-System Progr.) så skall jag beställa en snarast. Då får jag ju dessutom min enda serieport ledig.
Fick min "AVRISP mkII In-System Progr." för någon dag sedan. Den funkar kanon! Programmerar numera direkt från AVR-studio, mycket smidigt.
Men, ett problem, jag har varit klantig!
Jag ställde om en Atmega88 till Lowpower chrystal oscillator 0.9-3.0 MHz av misstag. Och nu kan jag inte programmera den längre. Behöver jag ansluta en kristall i spannet 0.9-3.0 MHz för att kunna ändra de Fuse-bitarna igen?
Eller finns någon annan metod att liksom återställa alla Fuse-bitarna med hjälp av programmeraren som jag nämner ovan?
Vi har alla gjort samma misstag.
Jag brukar sätta dit en kristall med något värde provisoriskt när jag klantar mig. Det brukar räcka för att kunna ändra tillbaks till intern oscillator.