Jag har just fått igång min fräs och har börjat provfräsa lite nu. Då tänkte jag försöka köra ut nått i 3d, som lite "prof of concept". Men, det verkar ju stört omöjligt att få tag i något enkelt 3d-objekt utan att betala $80 eller så!
Så jag undrar om det är någon som har något snyggt objekt (i något format som visual mill klarar av dvs vmp, sla, stl, 3dm, wrl, vrml, raw)
Vad jag har förstått så är GCode verktygsberoende, så de går väl inte dela med sig av om man inte har samma verktyg?
3D exempelfiler någon?
Åhh... man tackar! Helst skulle jag vilja ha nått häftigt som tex ett flygplan eller en bil. Då kan man visa fräsens förträfflighet. Men jag förstår att det inte är sketenkelt att cadda ihop det på en kafferast! Jag hade egentligen tänkt att ta typ något av exemplen som hänger med programmen. Jag hittade 3D_chips.nc (linuxpingvinen Tux) i emc's paket. Den funkar rätt bra att öva med.
EDIT: Jag tar ju självklart gärna något som går att importera till freemill så att jag kan välja verktyg och sådant. nc-filen är ju allt gjort redan.
EDIT: Jag tar ju självklart gärna något som går att importera till freemill så att jag kan välja verktyg och sådant. nc-filen är ju allt gjort redan.