projektarbete

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Elektro88

projektarbete

Inlägg av Elektro88 »

Tja!
Nu i 3:an så ska jag göra ett projektarbete som har med elektronik att göra. jag funderar på att bygga en liten spelkonsoll med lite olika spel (pacman, pong etc) så nu är frågan: kan man bygga på ett sådant sätt att den läser av spelet (i ngn kod) från disketter och att en µkontroller/kontroller styr video, "diskettavläsning", etc. är det möjligt eller är det för svårt? kan få mkt hjälp i skolan men vill gärna veta om det är värt att börja???
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Det är nog för svårt om du bara inet skall planka kod. Inte alls omöjligt, men även om du gör det själv kommer folk att tro att du "snott" designen eftersom många redan har gjort just detta.

Försök hitta på något mer udda/ovanligt/orginellt.
Elektro88

Inlägg av Elektro88 »

oki...får försöka klura ut ngt
Edit: Pratade med min lärare idag och vi kom fram till att jag kan bygga en pic-programmerare och programmera något lätt för att få ett bättre betyg än G
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Elektro88, kolla i min signatur så får du se vad jag gjorde när jag var i din ålder.
Elektro88

Inlägg av Elektro88 »

har fixat ett projektarbete nu... ska bygga en led ramp på 1.5M x 1M ungefär som man ska kunna styra tre olika färger på, mörkröd ljusröd å blå. ska användas till olika experiment på skolan sen...
Skriv svar