Har sökt hela dagen som en liten galning för att hitta nått på google... men nada.. det enda man hittar är 100tals NIC byggen... Frågan är, hur stor skillnad kan det egentligen vara att koppla in ett grafikkort istället?
Man lär ju behöva fler addresspinnar för att kunna adressera hela kortets grafikminne, men i teorin borde det ju vara enklare än att tex generera video out on the fly(vilket de ju gör i tetrisspelet). Man borde ju kunna sakta bygga upp bilden på grafikkortets minne...
vill man köra 640x480 i 8bitar så 0x4B000 bytes minne... vilket ju borde kräva 20 adresspinnar... och det är ju precis vad det finns på en ISA slot.
Går man sen ner och nöjer sig med monocrom så är man ju nere i 0x9600 byte och då skulle 16 pinnar räcka... har jag gjort det alldeles för enkelt för mig nu? Ligger alltid grafikminnet på så gamla kort på moderkortet och inte alls på grafikkortet? var det de bytes som låg och tryckte där ovanför de där hemska 640kb gränsen? var för länge sen jag höll på med det

Nån som har några ideer? Sett nått bygge? räknat ut att det inte alls går tidsmässigt? Sen var det ju det där med att hitta 8bitars grafikkort

Fast egentligen skulle väll jag inte dra igång fler projekt utan satsa på min bandvangsrobot..(som än så länge bara består av en kjelle stegmotor...)
/Anders