LED på fäljar
LED på fäljar
Hej har en funderning på att montera ditt 10 st Gula Leds på mina plastfäljar. och låta dom lysa när man åker. LAGLIGT?!?!!?!
Som steg 1 så ska jag bara se om det blir snyggt.
Som steg 2 så blir det att det ska blinka när jag blinkar med blinkis.
Som steg 3 så ska det bli som en led snurra med bilder eller text.
Vad tros?
Som steg 1 så ska jag bara se om det blir snyggt.
Som steg 2 så blir det att det ska blinka när jag blinkar med blinkis.
Som steg 3 så ska det bli som en led snurra med bilder eller text.
Vad tros?
Måste bara fråga varför ni är så emot dimljus?, Det är ju knappast störande eller bländande, eller gör någon större nytta för den delen tycker jag, men många bilar ser ju bra mycket snyggare ut när dessa är tända.
Så i mina ögon är det bara en estetisk grej, & därför kan jag inte begripa varför detta ska vara förbjudet!?.
Så i mina ögon är det bara en estetisk grej, & därför kan jag inte begripa varför detta ska vara förbjudet!?.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
håller med båda förgående talarna, men vill tillägga att det är direkt farligt att köra så då man bländar den andra vid möte i mörker.
OnT: Man får nog göra nått med radiosändning och en batteridriven mottagare i varje navkapsel...
Edit. ja om nu inte Fagge hade kommit emellan ^^
Fagge: har du mött någon med halv+dimljus i mörker? jag som ljuskänslig blir otroligt bländad och ser knappt vägen i några sekunder efter detta...
det finns en anledning till varför det är lagstiftat mot det.
OnT: Man får nog göra nått med radiosändning och en batteridriven mottagare i varje navkapsel...
Edit. ja om nu inte Fagge hade kommit emellan ^^
Fagge: har du mött någon med halv+dimljus i mörker? jag som ljuskänslig blir otroligt bländad och ser knappt vägen i några sekunder efter detta...
det finns en anledning till varför det är lagstiftat mot det.
Därför att det bländar samt att det är olagligt att ha dimljus/extraljus kopplat på halvljus,
du får ha hur mycket extraljus som bilen orkar på helljuset helt lagligt!
.
Har möt många bilar med extraljust inte dimljus påslagna med halvljuset.
Edit: 13th.Marine var snabbare.
du får ha hur mycket extraljus som bilen orkar på helljuset helt lagligt!

Har möt många bilar med extraljust inte dimljus påslagna med halvljuset.
Edit: 13th.Marine var snabbare.
Senast redigerad av lgrfbs 28 maj 2006, 12:28:29, redigerad totalt 1 gång.
Fagge: där har du allt fel! ca: 80% av de idioter jag ser med den konstellation har bländande dimljus! Oftast pekar ett av dom till himmels men inte sällan är det båda som stå så att man funderar på om även chauffören är full eller bara blind.
Så det är rent av skitsnack ditt utlåtande. Tyvärr gör inte polisen något åt det, de ska ju flytta papper på bordet....
Så det är rent av skitsnack ditt utlåtande. Tyvärr gör inte polisen något åt det, de ska ju flytta papper på bordet....
Nejdå dimljusen under kofångaren
Men som sagt så är det inget jag har blivit störd av under dom 7åren som jag har varit ute i trafiken, så antingen har jag bara haft tur å inte mött sådana Idioter som någon sa, eller så kan det bero på att jag inte glor in i ljusen på mötande bilar.
Aja alla är vi olika känsliga
Men som sagt så är det inget jag har blivit störd av under dom 7åren som jag har varit ute i trafiken, så antingen har jag bara haft tur å inte mött sådana Idioter som någon sa, eller så kan det bero på att jag inte glor in i ljusen på mötande bilar.

Aja alla är vi olika känsliga

Detta problemet med att folk kör med halvljus/dimljus tycker jag är redigt snyggt. Men man kan bli bländad av det och det är inte så kul. Oftast så ser jag foket som kör med detta ljus set är inne i stan på raggar-rundan. Men på lansväg så är det mycket ovanligt.
Japp det blir på själva plaskopan som man sätter på fäljen. Men ni tror då det är olagligt?
Japp det blir på själva plaskopan som man sätter på fäljen. Men ni tror då det är olagligt?