hadde någon flyttkartong med kretskort från fungerande saker
en del hadde dyrare ic som jag använder då och då så jag har tänkt löda av dom och slänga resten men tummen ur rö**
men behövde några och började med varmluftspistom och ic utdragre , gick smidigt , men när man väl fått upp allt så tog det inte mycket extra tid att ta bort annat som kanske inte är så dyrt
men bra att ha
så en liter 74 40 och annat ligger och ska sorteras
hadde två ark esd skumplast som var ca 300 x 300 x6,
delade i fyra delar gav storlek för att ha i godislådor , trevligt och lätthanterat
men dom var fullbelagda fort av dom dyrare sakerna, typ eprom och cpu
vart kan man hitta sådan esd skumplast för inte dyra priser?
kollat alix amazon och en hel del till men, 100 kr för en a4 känns okul
esd skum eller likvärdigt
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Re: esd skum eller likvärdigt
Undrar om det här skulle funka. Det står både ESD och antistatiskt så teoretisk borde det gå bra.
https://m.made-in-china.com/product/ESD ... 02262.html
https://m.made-in-china.com/product/ESD ... 02262.html
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Jag köpte från Electrokit artikelnummer 41000732 Ledande skum 6mm 130x130mm (ESD), kostade 12,24 per styck vid köp av 10. Tyvärr har denna utgått ur deras sortiment.
De har denna nu: 41032424 - Konduktivt skum 5mm 300x200mm (ESD), kostar 31,40 per styck vid köp av 10. lite större, kostar mer.
Edit: korrigerade storlek
De har denna nu: 41032424 - Konduktivt skum 5mm 300x200mm (ESD), kostar 31,40 per styck vid köp av 10. lite större, kostar mer.
Edit: korrigerade storlek
Senast redigerad av Mickecarlsson 8 augusti 2026, 14:05:22, redigerad totalt 1 gång.
Det finns en gammal tråd när jag letar ESD-skum och tillslut köper fån nån kines, och så visar det sig att det inte är ledande skum (utan bara svart skum typ), och det blir tjafs mellan mej och säljaren.
Av nån anledning brukar det vara dyrt med "fungerade" skum, jag vill dessutom ha den lite fastare varianten, och gärna lite tjockare med.
Av nån anledning brukar det vara dyrt med "fungerade" skum, jag vill dessutom ha den lite fastare varianten, och gärna lite tjockare med.