Det jag gjort hittills:
* Lött loss alla vitala komponenter (likriktare, MOSFET, dubbeldioder, transformator), mätt och konstaterat att alla är intakta.
* Strömsatt nätdelen och konstaterat att det finns spänningar fram till och med transformatorn, men tomt på sekundären
* Insett att gate-spänning till choppern är 0V.
Databladet till TL3842P säger på första sidan: "The output stage, suitable for driving N-channel MOSFETs, is low when it is in the off state", och det är precis detta jag mäter upp på utgången; det finns ingenting alls där. Jag köpte hem en ny TL3842P och bytte, men symptomen är desamma. Om UVLO (undervolt lockout) står det att om Vcc är utanför referensvärdena så stängs utgången av, men Vcc ligger på 16.12V ("on"-threshold är 16V, "off" 10V) vilket är korrekt. Detta får mig att tro att det är någon av hjälpkomponenterna i omgivningen som inte gör det de ska, men jag går helt bet.
Vid drift mäter jag upp detta på 3842:ans pinnar:
1 (COMP) : -0.3V
2 (VFB) : 0
3 (ISENSE) : 0.3V
4 (RT/CT) : 1.1V
5 (GND) : 0V
6 (OUTPUT) : 0V
7 (Vcc) : 16.12V
8 (REF) : 1.27V
Bifogar en enklare reverse-engineering i KiCad-format. Motstånd osv har jag inte varit noggrann med att mäta upp utan jag ville bara få fram topologin för att få några idéer (vilket jag inte fick...
Vad mer kan jag mäta här?