Är det någon som känner till en enkel men effektiv applikation för att hålla koll på service-historik för sina produkter? Jag upplever ofta att man felsöker en utrustning och när man är klar så springer man vidare på nästa problem, men sen så återkommer problemet och man minns inte vad det var som strulade, vilken kabel eller del som byttes ut. Det kan j också vara så att flera olika personer servar samma utrustning och skulle vara hjälpt av historik kring tidigare felsökningar och lösningar... Hur gör ni för att underlätta?
Visst, det går att använda Excel och kladda ihop något men jag upplever att det är för enkelt att förstöra både formateringar och faktisk data när många jobbar mot samma Excel-ark, speciellt nu när Microsoft lyckats fucka upp sin program suite genom att integrera alla applikationer överallt känns det som

(sen blir det ju inte enkelt för alla om man börjar lägga till låsta celler eller macron i ett ark).
Jag tänker att fler borde vilja ha en applikation som håller reda på ett stort antal apparater/maskiner och dess historik vad gäller service, underhåll och reparation, kanske en applikation som också kan spara bilder man tar på vissa problem, eller till och med scheman, instruktioner m.m.?