Lång historia kort, jag bedriver ett företag som hyr ut industrilokaler, vi har en hyresgäst som skall flytta så vi behöver ta lite bilder för att kunna annonsera med. Men, hyresgästen vill inte visa upp sin anläggning av olika anledningar, vi har bilder från inflyttningen medans lokalen gjordes i ordning för dem men det är en massa saker som jag inte vill ha med i bilderna för annonseringen.
Så jag söker först och främst efter en AI tjänst som kan blurra eller ta bort objekt som jag inte vill ha med, önskar AI då jag inte har tid, ork eller lust att lära mig editera det själv. Kan gärna betala för tjänsten, men det finns en sådan jä*la drös med tjänster, men vilken skall man välja?
Någon som besitter erfarenhet inom detta?
AI tjänst för bild editering?
Re: AI tjänst för bild editering?
Värt att också tänka på om hyresgästen accepterar att de råa anlägningsbilderna hanteras i diverse AI-moln.
Så sant, den tanken hade inte slagit mig!
I just detta fall så är det OK då det är dem som har försett mig med bildmaterialet, vi köpte upp fastigheten långt efter dem hade flyttat in.
Men om det behövs komplimenteras med nya bilder så skall det självklart utföras med deras godkännande
I just detta fall så är det OK då det är dem som har försett mig med bildmaterialet, vi köpte upp fastigheten långt efter dem hade flyttat in.
Men om det behövs komplimenteras med nya bilder så skall det självklart utföras med deras godkännande

Vad händer om man tar den blurrade bilden och ger den till en AI och säger "av-blurra den här"?
- Klas-Kenny
Fortran: Då lär väl AI'n hitta på någonting som passar skapligt in i övrig omgivning.
Bland det första jag såg om AI bildredigering för många år sedan var just när dom gjorde sånt, dom laddade in ett foto och bad AI att
plocka bort saker i bakgrunden och liknande, det fungerade hur bra som helst.
..Sen ahr jag försökt göra det själv i olika tjänster på nätet, med katastrofalt resuktat
plocka bort saker i bakgrunden och liknande, det fungerade hur bra som helst.
..Sen ahr jag försökt göra det själv i olika tjänster på nätet, med katastrofalt resuktat