batteridriven fjärrströmbrytare för centraldammasugare

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
anderswien

batteridriven fjärrströmbrytare för centraldammasugare

Inlägg av anderswien »

Finns det någon helst batteridriven fjärrströmbrytare som kan funka på min centraldammsugare? Tråden till centraldammasugaren är trasig så jag tänkte att om det fanns nån fjärrströmbrytare som går på batteri som skulle kunna öppna o stänga kretsen ,och på det viset stänga o sätta på damssugaren? Givetvis med en fjärrkontroll. De jag har kollat matar ut ström men det vill ju inte jag, jag vill bara bryta kretsen samt öppna den igen. Tack
anderswien

Re: batteridriven fjärrströmbrytare för centraldammasugare

Inlägg av anderswien »

Har nog vart lite otydlig. Jo min centraldammsugare funkar inte när man sätter i slangen i väggen. Det beror på att min ena slang har ett annat kontaktdon, orginalet har en metallring runt se bild. Dvs ingen kontakt då sluts inte kretsen och dammsugaren startar inte. Det var då jag tänkte på fjärr strömbrytare med fjärrkontroll. Men det verka vara som dom bara leder strömmen vidare? Jag behöver ju bara så att jordledningen sluts dvs stängs. Det jag tänkte var ju en typ lågvolt som gick på batteri eller vad funkar? Metalltejp eller de funkar nog inte eller?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar