Löst: stm32cubeide sm32f207 + sdio + fatfs = ???

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
kodar-holger
EF Sponsor

Löst: stm32cubeide sm32f207 + sdio + fatfs = ???

Inlägg av kodar-holger »

Sitter med mitt lilla värmepumpsprojekt och försöker få loggning till SD-kort att fungera. Inte ett liv än så länge.

Är det någon som kört combon stm32cubeide, sdio och fatfs på en stm32f207 (eller annan stm32 för den delen) och fått det att fungera? Det är lite för många saker på en gång som kan krångla och som jag aldrig pillat med förut, så jag vet inte riktigt vart jag skall börja felsöka.

Den version av fatfs som följer med cubeide är antik, men jag lyckades inte få en nyare version att kompilera alls så det gav jag lite upp.
sd-kortet hänger lite i luften på labbdäck med kanske 15cm sladd emellan. Kör 1-bit mode och har 47k pull-up på D0 och CMD, inte på CLK enligt vad jag kunnat läsa mig till.

Sen har jag nog pillat på i stort sett alla inställningar som finns i IDEt.

Tips från coachen önskas.
Senast redigerad av kodar-holger 6 november 2024, 20:20:11, redigerad totalt 1 gång.
kodar-holger
EF Sponsor

Re: stm32cubeide sm32f207 + sdio + fatfs = ???

Inlägg av kodar-holger »

Nu har jag gjort det klassiska felet. Ändrat på allt minst åtta gånger och plötsligt fungerade det. Och backar jag ur alla ändringar så fungerar det fortfarande. Helt obegripligt. Gissar att det är något kryss i .ioc-filen jag ändrat på som hjälpt men har ingen aning om vilket. Men skräp samma. Det viktiga är att det fungerar nu.
Skriv svar