Truckbatteri laddare
Truckbatteri laddare
Hej. Truckbatteriladdaren har en 32A handske. Skulle jag kunna byta handsken till 16A och använda mina 16A uttag eller funkar det inte så utan jag måste ha 32A uttag?
Re: Truckbatteri laddare
Det beror på om det går att ställa laddaren att ladda långsammare / med lägre ström eller inte.
I princip kan du slå av och på den några gånger per timme för att genomsnittsströmmen inte ska bli mer än 16A, men det är ingen bra lösning.
I princip kan du slå av och på den några gånger per timme för att genomsnittsströmmen inte ska bli mer än 16A, men det är ingen bra lösning.
Jag gjorde en sån ful-adapter på jobbet som vi använde vid nått tillfälle, har för mig laddaren var på 20Kw, men det fungerade bra på 16A.
Daized är rejält tröga och batteriet gör att strömmen ganska fort börjar sjunka.
Det var såklart bara nödlösning men det hade nog gått att köra så. Bara man vet att resten av anläggningen är fräsch, så man inte får varmgång någonstans när man ligger längre stunder på hög ström..
Daized är rejält tröga och batteriet gör att strömmen ganska fort börjar sjunka.
Det var såklart bara nödlösning men det hade nog gått att köra så. Bara man vet att resten av anläggningen är fräsch, så man inte får varmgång någonstans när man ligger längre stunder på hög ström..
-
Kan Du visa märkskylten på batteriladdaren.
Det brukar gå att ta ut 16 kW i en timme med 16A säkringar.
Möjligt är att säkringen åldras efter ett antal cykler, och tråden smälter av.
Det brukar gå att ta ut 16 kW i en timme med 16A säkringar.
Möjligt är att säkringen åldras efter ett antal cykler, och tråden smälter av.