James Clough har ju en heldel intressanta synpunkter på dem (efter att han testat dem över tid) för er som inte redan sett det. https://www.youtube.com/@Clough42/videos
Mizzarrogh skrev: ↑5 juni 2024, 14:54:43
James Clough har ju en heldel intressanta synpunkter på dem (efter att han testat dem över tid) för er som inte redan sett det. https://www.youtube.com/@Clough42/videos
Ursäka en latmask, men vad kom han fram till? Lite sugen på att köpa en är jag.
Jag slog till på en X1C, möjligen förstördes ett fantastiskt unboxing experince med att jag tydligen på något sätt misslyckats med att lägga till deras materialprovkartor i kundvagnen när jag beställde.
Har provat en av de sparade modellerna (båten) och allt bara flöt på..
Jag var av uppfattningen att det skulle följa med ett limstift, men jag hitta inget i min kartong, fast det var inte problem med fästet på den bädd de skicka med.
Jag är fortsatt lyrisk, kört slut på tråd 2 ggr under utskrift nu.
Inatt stod den och vänta typ 2h innan jag stoppa i en ny rulle och den bara fortsätter som inget har hänt, perfekt skarv med...
Har inte kommit längre än deras PLA basic
Har lyckats få hörn att släppa ibland, en gång släppte en av 10 objekt i en utskrift. Bara gå in i menyn och ta bort den delen av utskriften och köra vidare!
Jag kan bara hålla med. Köpte en X1C i november efter att en vän visat vilka fina utskrifter lillebrorn gör. Min X1C funkar såå braa och med AMS så den växlar färg eller fortsätter men en ny rulle om den man kör på tar slut. Och som du säger, har också provat att göra slut på en rulle och ladda en ny för hand efter att maskinen stannar och kan inte se var den fortsätter.
Jag har kört ABS och lite olika PLA. Funkar hur bra som helst utan en enda warping. Modellerna lossas fint utan lim. Just nu kör jag PETG på prov.
Riktigt bra och snabb maskin!
Får väl återkomma. Har haft min A1 mini i ett halvår. Funkar fint. Kört PLA och PETG. En gång bara vägrade utskrifterna att fastna. Gjorde rent med Isopropanol, hjälpte inte, bytte munstycke - nope. sen gjorde jag rent med tvål (i brist på diskmedel just då) och vips funkade det fint igen.