Cylinda DM 297 kretsschema / sprängskiss
Cylinda DM 297 kretsschema / sprängskiss
Ser att det finns några trådar om samma symptom som jag har; att vattnet inte blir varmt i en diskmaskinen. Inför felsökning, utöver det som går att komma åt bakom frontplåt och styrkort bakom knappsats, undrar jag om någon sitter på ett kretsschema och/eller sprängskiss till Cylinda DM 297?
Re: Cylinda DM 297 kretsschema / sprängskiss
Sprängskissar finns på Cylindas sidor, lärde jag mig för två månader sen när jag satt i liknande situation. Är på semester just nu så jag kan inte kolla exakt länk.
Kretsscheman vet jag dock inget om.
Kretsscheman vet jag dock inget om.
Tack för svar!
Hittar dock inget för DM 297 på Cylindas sida.
Men har hittat några andra saker samt (visuellt) kontrollerat det andra kretskortet (vid golv, vänster) som ser OK ut inkl lödningar för reläer.
Det var en propp i utgående slang till reservoaren på höger sida. Den som även sitter ansluten till en fläkt. Ingen skillnad efter rengöring. På vänster sida sitter det en tank där vatten går in. I ena halvan av tanken, vid golv ser det ut som ja.. innehållet efter fettsugning. Den andra (främre) halvan har öppning uppåt, där man kan fylla i salt. Båda halvorna ska vara fria från ”gegga”, antar jag..?
Hittar dock inget för DM 297 på Cylindas sida.
Men har hittat några andra saker samt (visuellt) kontrollerat det andra kretskortet (vid golv, vänster) som ser OK ut inkl lödningar för reläer.
Det var en propp i utgående slang till reservoaren på höger sida. Den som även sitter ansluten till en fläkt. Ingen skillnad efter rengöring. På vänster sida sitter det en tank där vatten går in. I ena halvan av tanken, vid golv ser det ut som ja.. innehållet efter fettsugning. Den andra (främre) halvan har öppning uppåt, där man kan fylla i salt. Båda halvorna ska vara fria från ”gegga”, antar jag..?
Okej, det orangea verkar vara ett filter för inkommande och/eller återcirkulerande vatten. Ser ut som någonting som man inte får ihop igen om man plockar isär den (?). Jaja, jag rengör anslutningar och tar detta vidare med Cylinda..