Hitta service manual till bilstereo Volvo CR-906?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
robertr81

Hitta service manual till bilstereo Volvo CR-906?

Inlägg av robertr81 »

Någon som har eller vet var jag kan få tag på en sådan? Försökt googla utan framgång.
Användarvisningsbild
Biker

Re: Hitta service manual till bilstereo Volvo CR-906?

Inlägg av Biker »

Forumet Jagrullar kanske

Flashback har i bilforumet massa ljushuven och bilprofiler också
Användarvisningsbild
MiaM

Re: Hitta service manual till bilstereo Volvo CR-906?

Inlägg av MiaM »

Jag fyller på denna tråd med att ifall nån skulle hitta schema på SC-901, SC-900, SC-805 och/eller SC-802 så är det intressant.

Tror dock att Volvos OEM-varianter sällan har schema. Har aldrig sett officiellt schema på nån Volvomärkt elektronik. På nåt sätt så är biltillverkarna väldigt hemliga med sådant, trots att de som tillverkat stereon (i SC-900/901-fallet Alpine) verkar publicera schema på sina egna modeller.

Sidospårsbonus: Om man klurar ut vem som gjort stereon (vet inte vem som gjort CR-906, men SC-805 och SC-802 lär vara gjorda av Mitsubishi) så borde det gå att komma en bit med hjälp av schema från tillverkarens egna modeller. Har inte orkat gräva i detta spår. Nu har ju du uppnått målet att använda CD-växlaringången som line/aux-ingång, men för min del tänker jag att det vore intressant om man kunde slänga in egen elektronik som kopplas mellan processor och display på dessa stereo (speciellt SC-900/901 som har en acceptabelt stor punktmatrisdisplay, men även de andra kan visa 14-segment alfanumerisk text) för att visa typ låttitel osv vid uppspelning av musik från mobil. Ett evighetsprojekt som nog aldrig lär hända i praktiken, men ändå. SC-900/SC-901 kostar också tyvärr fortfarande lite pengar begagnade, visserligen bara ett par hundra, men ändå tillräckligt för att inte ge sig på att "leka sönder" en, medan SC-805 sitter i så många S70/V70 att de är väl inte värda mycket alls.
Skriv svar