Konstig markör Windows Word

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Haralt

Konstig markör Windows Word

Inlägg av Haralt »

Helt plötsligt blev det konstigt på bildskärmen på Word när jag skrev ett brev, se bild.
Jag har försökt att gå tillbaka till vanligt utseende med knappar vid "Visa", men det går inte.

Visst har dispositionsläge utan jag har velat det dykt upp någon gång när jag skrivit i Word, men då har det bara varit att man vid flik "Visa" väljer "Utskriftslayout" och det har blivit "reparerat" och som vanligt igen. Men nu går det inte.

Det hjälpte inte heller att stänga av datorn och starta igen, alla Word-dokument jag öppnar är likt förbenat behäftade med dessa konstiga tecken.
Är det så virus ser ut?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
norlin

Re: Konstig markör Windows Word

Inlägg av norlin »

Samma tecken som brevid 100% rutan?
Om så, klicka ur.
Haralt

Inlägg av Haralt »

Äggsakt, tack så in i h____e!
Nu är det reparerat igen. Så enkelt var det.
Wihelm

Inlägg av Wihelm »

Bästa funktionen i word. Där man ser dolda tecken, har den alltid i. Enkelt att se om man råkar ha dubbla mellanslag mellan orden och om radbrytningen är manuell eller automatisk.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Ja, jag visar alla formateringstecken som går att visa, underlättar radikalt när man skriver dokument, dock saknar jag formatfönstret som WP hade en gång i tiden (eller kanske fortfarande har), för med det fick man stenhård och total kontroll på formateringen, vilket emellanåt kan vara ett helsike i WORD.
Skriv svar