Aldrig använt just KiCad, men det normala är att om man inte hittar ett footprint som passar just den komponenten man vill använda, så skapar man det själv.
Bara kolla i databladet vad det ska ha för mått, och rita ett eget footprint.
Ser nu att Electrokit inte har lagt ut något datablad, då är det värre. Kolla annan leverantör eller om du redan har komponenten i handen kan man ju alltid mäta själv när det inte är något mer avancerat än så här.
Eller maila Electrokit så kanske de kan ordna ett datablad.
Det finns tonvis av footprints till Kicad. De större distributörerna, tex Mouser och Digikey har färdiga footprints till det de säljer. Du kan ladda ned och exportera till KiCAD.
En sådan enkel komponent så gör du enkelt en footprint själv:
Men, oberoende vilka du använder så skall man ALLTID kolla footprintsen själv. Över tid kommer du att ha skapat egna footprints till de udda komponenter du använder ofta. Jag har en katalog som heter OwnKicad och under denna kataloger för symboler och footprints.
Personligen använder jag aldrig någonsin färdiga footprints, eftersom utförandet faktiskt till stor del beror på hur man monterar och vem som tillverkar korten.
Dessutom kan man råka ut för väldigt otrevliga överaskningar, om man inte gör dem själv, och har full kontroll.
Jag råkade ut för en gång att monteringshålen saknade air-gap i mellanlagren, det var inte helt enkelt att hitta det felet, eftersom det inte gick att mäta sig fram.
Det löste sig i slutändan då Cogra kunde fräsa ur monteringshålen, så jag slapp göra nya kort.