Har problem med en köpt MIDI till parallell omvandlare, den funkar inte.
"Leverantören" är en privatperson i England, har handlat där i många år men nu är hemsidan stympad, inga kontaktuppgifter, ingen prislista/beställsida. Den som vill kan kika på http://www.j-omega.co.uk
Jag har tillgång till en fungerande omvandlare 50 mil bort men är processorn lässkyddad så hjälper det ju inte.
Det sitter en PIC18F1320 och det går göra "teach in" att skicka MIDI data och den kopplar det till en utgång.
(skickar MIDI on och det kopplas till utgång 1, nästa MIDI on kopplas till utgång 2 osv till 128.)
Kan den vara läs och skrivskyddad trots att processorn själv kan vara inne och ändra?
Protte
Lässkyddad PIC processor
- prototypen
Re: Lässkyddad PIC processor
Code protection på en MCU gör att du inte kan läsa ut data med programmeringsverktyg.
Det inbyggda programmet som den kör kan fortfarande läsa och skriva till minnet obehindrat.
Det inbyggda programmet som den kör kan fortfarande läsa och skriva till minnet obehindrat.
- prototypen
Det är hemsideshotellet som tydligen slarvat bort några hundra hemsidor eller delar av hemsidor.
Jag fick svar på mail iaf så det kanske reder sig.
Protte
Jag fick svar på mail iaf så det kanske reder sig.
Protte
- prototypen
Det var inget fel på kortet, det var väggvårtan som ripplade så processorn startade om hela tiden.
Glättningskondensator var lite bullig och gav inget värde vid mätning.
Nu är allt frid och fröjd.
Protte
Glättningskondensator var lite bullig och gav inget värde vid mätning.
Nu är allt frid och fröjd.
Protte