Jo min åsikt är att de tyvärr inte har folk som förstår elektronik öht…
Å produktlistan/filter mm är bara gjorda för inköpare som redan vet vad de söker efter…
Som prototypbyggare är deras webkatalog värd precis noll.
Dvs om man letar efter nåt att lösa en funktion…. Då blir det farnell eller digikey… farnell har ju fortfarande kvar sin katalog i digitalt format så man kan bläddra i produktutbudet om man vet ungefär vad man skall ha… typ leta bland kontakter osv… sen kan den vara lite trickig att hitta på..
Vet inte om det rättat det, men om man hade elfas sida på svenska så hittade den tex inte arduinosakerna om man sökte på shields… utan i svenska sökmotorn var man tvungen att mata in sköld, och någon hette nåt ytterligare långsökt… så dumt att jag nu förträngt det….

. Jo just det… skärm…. Arduinoskärmar… annars hittade man inte vissa saker…. Just detta verkar som man nu kanske kommit till rätta med… men det är väldigt ofta man snubblar över produkter som ansvarig person på elfa inte fattar hur de skall namnge och de får klart bisarra namn…
Sen måste de ha en känga för filtren och brist på att kunna bläddra bland familjer av komponenter… letar jag motstånd är jag föga behjälpt av att få upp alla motståndsvärden som finns i div serier…. Jag vill ofta leta på lämplig serie för att sedan välja ut de värden jag önskar….. dvs som katalogen var upplagd förr….
Gammal o grinig….. jajjemen…
När det gäller Elfa stämmer den klassiska sägningen: Det var bättre förr….. ju förr desto bättre….