Det kanske skulle gå om man använde en microkontroller som bara har hand om visningen och en annan microkontroller för styrning av vad som ska visas. Man fick helt klart lust att prova. Men då skulle jag nog få lämna Basic-programmeringen..
Om man läser "användarkommentarerna" på sidan så verkar det vara flera som fått den att funka..
Jag tror också på den iden att man får ha en AVR som endast styr displayen samt kommunicerar utåt. Man får bygga en egen kontroller... Om man var riktigt seriös hade man ju kunnat bygga nåt som "simulerade" nån slags standard och då kunnat sälja detta som en produkt... Ni som är duktiga borde verkligen kolla på detta!
En 640x480 8" monokrom (ej gråskala).... är det lönt?
En 800x600 8" färgskärm med kompositingång och 12V matning kostar 1155 inkl. moms på Dustin. Lägg till ett VGA-ISA grafikkort och det är klart. Ska jag vara ärlig tror jag att det blir billigare i längden.
Jo, man kan ju iofs köra med en ISA-VGA-adapter, om man ska koppla till dator. Ska man köra från en microkontroller så funkar det sämre. Det är ju inte alltid en dator (PC asså) är att föredra, pga strömförbrukning osv.
Jag kan nog vara intresserad av två, tre stycken om du beställer. Är vi några som köper så borde det inte vara omöjligt att få igång den om vi hjälps åt.