AirPods varianter

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
davvids

AirPods varianter

Inlägg av davvids »

Hej,

Finns det några vettiga AirPods varianter eller är det bara Airpods orginal som gäller när det kommer till ljud och smidighet?

Jag har inte testat AirPods orginal men har haft flera billiga modeller från amazon och gemensamt för dessa är att ljudet till en början inte brukar vara något vidare men att det brukar gå att justera i telefonens equalizer för att få till ett skapligt ljud, men det gör samtidigt att volymen blir mycket svag istället.

Touch control för volym och byta låt, brukar också generellt vara ganska dålig på billiga modeller (kanske även på AirPods orginal?) då man trycker in alla möjliga kommandon när man bara ska rätta till hörluren i örat. Jag söker därför helst en modell med en fysisk knapp för volym/byta låt och helst inga andra funktioner som gör att man råkar ringa upp folk av misstag osv.

Någon mer erfarenhet?
Kronberg

Re: AirPods varianter

Inlägg av Kronberg »

Ingen risk att ringa upp någon av misstag då du måste använda Siri's röststyrning, eller att av misstag aktiver någon av de andra funktionerna. Annars så är Apples in-ear modeller ganska begränsade i kontrollerna. Dubbelklick på vänster och höger där man i inställningarna väljer en av fyra funktioner på respektive sida, Siri, Play/pause, Nästa, Föregående eller av, samt dubbelklick för att svara/lägga på. Pro modellen har justerarbar brusreducering med "tap and hold".
On-ear modellen har väl lite mer funktioner med volymratt/knapp och en knapp.
davvids

Inlägg av davvids »

Toppen, har du möjligtvis provat andra modeller än Apples också?

Hur funkar Airpods ihop med Andriod?
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Det går att lyssna på musik och prata i telefon men inga Apple specifika funktioner funkar för mig (har inte djupdykt om det finns lösningar, känns inte värt det). Det funkar alltså inte att styra volym, fram/back i spellista eller svara/lägga på. Det kan man iofs göra från telefonen men det är inte lika smidigt.
Skriv svar